tisdag 31 augusti 2010

En arbetsvecka.... Tisdag

Många brukar undra vad jag gör när jag inte tänder ljus och predikar egentligen...

Här kommer en arbetsvecka...


Jag cyklar i duggregn till kontoret som ligger vid Pingstkyrkan och är till min förvåning först av alla. Det händer inte ofta kan jag säga....

Slår igång datorn, sätter mig vid skrivbordet, hämtar ett glas vatten och ber en bön för dagen, och det jag ska göra samt de jag ska träffa. längre andakt har jag alltid på morgonen, under tiden jag äter frukost. idag läste jag om Jehu, en svår berättelse från 2 kungabok.

En efter en börjar medarbetarna droppa in.

Sen är det igång med allt efter semestern.
Affischer som ska skrivas ut, lite dekoration som ska göras på anslagstavlan, möten att planera in, fika att fika!!, jag talar in ettaktuellt meddelande på telefonsvararen, några av vaktmästarna kommer in och så följer lite planering av hur våra gemensamma utrymmen och förråd bäst ska utnyttjas. Mycket folk som kommer och går, små ärenden, och stora ärenden. Inte alla besök är till mig, men man vill gärna hälsa lite, prata och skratta.

Som när vaktmästarna berätta om hur de blev instängda under hissen en gång när de skulle greja något där. Hissdörren slår igen, och tre vaktmästare står i sina blåställl under hissgolvet, fångade! De fick ringa en annan vaktmästare som var i närheten, som kom och öppnade dörren och säkert fick ett gott skratt när han ser tre vuxna karlar inlåsta under hissen!
Tur att allt gick så bra...

Det är många som delar på våra lokaler, så det gäller att vara effektiv!

På kontoret idag var Kjell Klintefelt och Margit Jonsson...




Så blev det en sväng upp till Mittuniversitetet för att skriva ut snygga affischer till vår kampanj "Jesus for president", som du kan läsa om i ett tidigare inlägg.
http://www.jesusforpresident.se/

Till lunch åt jag kesokroketter, hasselbackspotatis och blomkål. mums. ny energi.

Jag och Kjell pratade lite planering inför hösten, på detaljnivi - de stora dragen i vår undervisning tog vi redan i maj. Lediga helger har en tendens att försvinna, så det passade vi på att planera också.

Sen tittade två härliga killar förbi och sa hej, fick prata lite mer med en av dem- väldigt spännande saker som kan vara på gång!!

Jag hann söka tillstånd till polisen för ett drama på stan innan det var dax att ha ett samtal på eftermiddagen. Fick som vanligt be om Guds ledning i tankar, ord och handling.



innan kvällsplaneringen smakar det bra med lite mellis. risifrutti

KL 17.00 är det planering med en grupp inför september - novemberbladet, vad som kommer där får vi se. Det brukar vara oerhört inspirerande träffar, när vi får bolla idéer, teman och satsningar med varandra. Där brukar det födas goda tankar, idéer som vi sen kan förverkliga i församlingen.

"Välkommen hem till oss" - öppet hus 1 advent var resultatet av en sådan träff, även "mötesplats: församling", vår eftermiddagsgudstjänst. Samtidigt ser man sin otillräcklighet, när det man önskar göra inte alltid är praktistkt genomförbart.

Fortfarande måste jag skicka iväg tisdagsmejlet, och predikoturer till tidningen så vi får se när jag kommer härifrån idag. =)

Skrivbordet måste bli tomt först...

Inga kommentarer: